dinsdag 2 december 2014

Kerstkrans maken

Zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik graag creatief bezig en besloot als kerstdecoratie een mooie kerstkrans te maken met kerstballen voor op tafel.


Benodigheden:
Strokrans (action) of een andere krans
Lijmpistool (action)
Heel veel leuke kerstballen (te koop bij o.a. Zeeman, Xenos, Action)
Wattenbolletjes 
4-5 m breed lint
Evt lint als je de krans wilt ophangen

In mijn krans zitten 12 grote kerstballen, 32 middelgrote kerstballen en 100 kleine kerstballen die ik heb gekocht bij Zeeman.

Ik heb gekozen voor niet breekbare ballen ivm veiligheid aangezien ik 2 katten en een kind in huis heb.
Uiteraard kun je ook kiezen voor glazen kerstballen, net wat je zelf mooi vindt.

Je begint met het wikkelen van het lint om de krans. Dit zorgt ervoor dat de ballen beter blijven plakken. Het einde van het lint plak je vast met lijm. 



Mocht je de krans willen ophangen dan doe je het lint waar je de krans aan wilt ophangen op de juiste plek vastmaken.
Kijk eerst waar je de grote ballen op de krans wil hebben en lijm deze daarna vast. 


Daarna kun je verder gaan met de andere kerstballen. De kleinste balletjes zijn ook handig om gaatjes op te vullen en de overige gaatjes kun je mooi opvullen met de wattenbolletjes.
Trek genoeg tijd uit om de krans te maken. Ik ben ongeveer 3 uur bezig geweest om deze krans te maken.
Het is erg leuk om te maken en helemaal niet zo moeilijk. Zet een kerstmuziekje op en pak er een kop thee of koffie bij en als je de krans af hebt kun je genieten van het mooie resultaat.

Veel plezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten